ghibli studios.

Hej där! Jag är hemma idag, mår inte så bra. Sitter och kollar på filmer från Ghibli Studios, awesome shit. Miyazakis filmer är såklart de bästa. Än sålänge har jag bara sett på Mimi wo Sumaseba (Whisper of the Heart). Supergullig film! Men jag har precis börjat att kolla på Tonari no Totoro (My Neighbour Totoro). Den är utan tvekan än av de bästa filmerna av Miyazaki. Jag vill också bo granne med Totoro! Han är så frickin' söt. ^^ Planen för idag är att jag ska kolla på Majo no Takkyubin (Kiki's Delivery Service), Hauru no Ugoku Shiro (Howl's Moving Castle), Gake no Ue no Ponyo (Ponyo on the Cliff by the Sea) och såklart Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away). Spirited Away var den första filmen jag såg av Ghibli Studios. Då var jag ganska liten. Jag och min syster Anna satt uppe mitt i natten och väntade på att vår mamma skulle komma hem från sjukhuset, hon var ganska sjuk då. Så jag och Anna satt och kollade på TV. Och då helt plötsligt såg vi den filmen, på japanska. Jag tyckte redan efter några minuter att den var fucking epic. Så då började vi att samla på filmerna. :) Gah, de är så grymt vackert gjorda! Och musiken till filmerna också. Underbara. ♥


Tonari no Totoro. ^^

Love ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0