popodopoulos

Hihi, hej där. Jag har precis kollat klart på Mary & Max. Haha, tog ju lite tid.. Självklart är inte filmen tre och en halv timmar men jag pausar ofta, går på toaletten, dricker och nu fick jag också ett väldigt random samtal från någon med Dolt Nummer. Lite finurligt. :3 Men men, en sak jag har att säga om filmen Mary & Max är nog att den verkligen inte är gjord för barn. Det var mycket sorliga stunder i filmen samt mycket död, självmord, mord osv osv. Men filmen var ändå epic. Och det som gör den både mer tragisk och actually.. bättre är nog att den är baserad på en sann historia.





Filmen handlar i alla fall om en flicka som är åtta år och heter Mary Daisy Dinkle. Hon är mobbad och lever ett liv i Australien helt utan kompisar. Hon bestämmer sig för att skriva ett brev till en helt random person i New York för att fråga om hur barn blir till i USA. Hon väljer en viss M. Horowitz som visar sig vara en 44-årig man som lider av Asperger. De två blir kompisar och fortsätter att brevväxla.

Jag tycker att det är en jättebra film som alla borde se. Och de flesta kommer säkert att dö av boredom. Men det är värt det. SE DEN! :D




Nu är det så att jag lider av randomness. Så vi får se vad jag hittar på denna natt. x3

Love ya! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0