Penelope.


Hey! OMG, jag såg precis den bästa filmen i världshistorien!! FYFAN VILKEN JÄVLA BRA FILM!! *super fucking happyface*.

Basically så handlar filmen om en tjej som föddes med ett gris ansikte pga en förbanelse över familjen. Det enda sättet att bryta förbanelsen är att hon gifter sig med en av sin egen sort. Jag trodde först att dom menade incest.. Men hon kommer från en rik familj och därför måste hon gifta sig med en rik person. Men det finns ingen som kan se över hennes "uglyness" och därför förblir hon ogift. Tills hon träffar Max, en kille som faktiskt verkar gilla henne. Men även han flyr undan, tror hon i alla fall. I slutet (om ni inte vill veta det här, hoppa över att läsa) så lyckas hon själv bryta förtrollningen genom att acceptera hur hon ser ut. På så sätt blev hon sitt rätta jag och blev äntligen fri.

I rollerna ser vi Christina Ricci som Penelope och James McAvoy som Max/Johnny. Även Reese Witherspoon i rollen som Penelope's första, riktiga vän.

Trailern:

Min favorit scen:

James McAvoy - Your kisses are... criminal! Jag blev helt förälskad i James i den här filmen! Alltså visst, han var bra i Narnia och En ung Jane Austen. MEN DAMN!! Men helt crazy där på slutet..

"What makes us different makes us beautiful"

Tror nog att jag kollar på den igen.. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0