Visste ni att...


...I Asien är det väldigt vanligt att äta hajfenor på lyxiga resturanger? Det låter inte så farligt. Man äter ju allt i Asien.. Lol, just kidding. Men det hemska är att dom fångar upp hajarna och hugger av fenorna och sen slänger dom i hajarna igen. Så dom sjunker och ligger på botten i ungefär en vecka innan dom dör.

Jag tycker att det här är ganska hemskt. Och jag har stark selachophobia. Jag känner ändå emapti för dessa djur då dom inte behandlas rätt. Jag har också lovat mig själv att aldrig äta haj. Min tanke då är att om jag inte har ätit haj så har inte hajarna någon anledning (mer än hunger) att äta mig. Karma, in some way. Så det är vad jag tror.

Jag är ganska säker på att den här bilden fick min fobi att bli till. Jag är ganska säker på att min pappa hade filmen Hajen på VHS när jag var liten (3-4). Men jag är dock inte så rädd för just den här bilden längre. Jag har helt enkelt blivit van för att mina systar använder fodralet som tortyr. Hehe. Ondskan liksom bara går i blodet.

Love ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0