Tack FRIDA!


Fick hem en FRIDA-tidning i posten idag och jag säger bara en sak: Tack! Seriöst, det finns en sida i tidningen (sid. 47) där det står om "skönhets-myter". Äntligen någon som förstår mig! Dom tar upp exakt samma punkter som jag har försökt med. MYTER!

Till exempel:

Håret växer snabbare ju oftare man klipper sig.
FALSKT! "Att klippa håret regelbundet gör inte så att det växer snabbare, däremot så håller det sig friskare och finare längre om du underhåller det".

Choklad orsakar akne.
FALSKT! "Flera studier visar att choklad inte har någon nämnvärd påverkan. Däremot kan en allt för ensidig kost förvärra dina problem om du redan har akne. En balanserad kost är bäst för din hy, oavsett hudtyp".

och min favorit...
Rakning gör att håret växer tillbaka mörkare och tjockare.
FALSKT! "När du rakar benen kapar du håret rakt av där det är som tjockast. När stråna växer ut igen känns det tjockare och mörkare, men det är bara en illusion".


Fyfan vad det här känns bra. Äntligen någon som fattar! :D

Kommentarer
Postat av: P

HUR MÅNGA GÅNGER HAR INTE JAG SAGT DEM HÄR GREJERNA TILL DIG?!!

2011-02-06 @ 10:41:44
URL: http://toliveistolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0